הגדלת חיבור חשמל

הצורך בהגדלת חיבור חשמל כיום נוצרת מכיוון שממשק הבית כולל בתוכו מכשירי חשמל רבים ועל מנת להגדיל את צריכת החשמל בבית מ-25 אמפר ל-40, מה שיאפשר לנו לצרוך מספר מכשירי חשמל בו זמנית שיצרכו את כמות החשמל שהם צריכים וללא כל חשש שמה הפקק יקפוץ.

הגדלת חיבור חשמל- דגשים חשובים

הגדלת חיבור חשמל מבוצעת מתי שאנחנו מעוניינים להגדיל את זרם החשמל בדירה מ-25 אמפר ל-40 אמפר או כשאנחנו רוצים להתקין חיבור תלת פאזי בשביל ארון החשמל. הגדלת חיבור חשמל היא פעולה מורכבת ומבוצעת רק על ידי חשמלאי מוסמך עם רישיון חשמלאי בתוקף. אצלנו בחשמלאים נספק לכם את השירות הרצוי בעלי המחירים הזולים ביותר בשוק.

מדריך הגדלת חיבור החשמל בבית
הגדלת חיבור חשמל

למה צריך להגדיל חיבור חשמל ואיך נדע כמה חשמל צריך?

כדי שמוצר חשמלי יעבוד הוא צריך לקבל כמות חשמל בהספק המתאים. כל מכשיר וכמות הוואט שהוא צורך. לרוב יהיה כתוב על המוצר את ההספק הנדרש. באופן כללי המוצרים שצורכים הכי הרבה חשמל בבית הם מכונות ומייבשי כביסה, מדיח כלים, כיריים חשמליים, מזגנים ודוד מים חשמלי.

ברוב הבתים בארץ הסטנדרט הוא חיבור חד פאזי של 25 אמפר, ומשמעות הדבר שצריכת החשמל בבית אינה יכולה לעבור את המכסה של 5500 וואט. אם נעבור את כמות החשמל שהבית יכול לצרוך ככל הנראה יקפוץ לנו הפקק על מנת לא לגרום לעומס מערכתי או לשריפת לוח החשמל.

איך מגדילים הגדיל את חיבור החשמל?

ישנם כיום שני סוגים של הגדלת חיבור החשמל שניתן לבצע:

  1. הגדלת הזרם החשמלי מ-25 אמפר ל-40 אמפר.
  2. שינוי מחד פאזי לתלת פאזי- בסך הכל 75 אמפר שמחובר לשלושה פאזות, כלומר כל אחד בהספק של 25 אמפר.

כדי לדעת איזה חיבור חשמל יתאימו לכם בבית רצוי להתייעץ עם חשמלאי מוסמך שידע לבחון את סוגי המוצרים שיש לנו בבית ואת כמות החשמל שהם צורכים וכן שיתאים עבורנו את סוג ההגדלה הדרוש.

הגדלת לוח חשמל וחיבור הזרם

איך מתבצעת הגדלת חיבור חשמל?

אם תצטרכו תיקונים נוספים רבים המחיר המקובל 3000-5000 ש"ח בהתאם לעבודות חשמל הנדרשות.
שוב, הדבר תלוי במצב של לוח החשמל בבית שלך או בכמות הבעיות שהתגלו בזמן הבדיקה.

הגדלת כמות החשמל בבית זו פעולה מורכבת וארוכה שתכלול מספר שלבים. כולל שיתוף פעולה עם חברת החשמל. דבר ראשון שנצטרך לעשות זה להזמין חשמלאי מוסמך לבית בשביל ביצוע הפעולות הנדרשות אשר יכללו מספר אלמנטים:

בדיקת תקינות של מערכת החשמל בדירה

אם אנחנו רוצים להגדיל את חיבור החשמל שלנו על החשמלאי לעשות בדיקת חשמל ולוודא שמערכת החשמל בבית תקינה ויכולה לעמוד בכמות חשמל נוספת. אם הבדיקה לא תתבע או שיתגלו ליקויים מסוימים חברת החשמל פשוט לא תאפשר לכם לבצע את הגדלת החשמל.

הכנת לוח החשמל לצריכה חדשה

לאחר שבדקנו את מערכת החשמל ולא נמצאו בה כל בעיות נעבור להכין את לוח החשמל כדי שנוכל להגדיל את כמות החשמל. בחיבור חד פאזי תדרשו רק להחליף את המפסק הראשי ובחיבור תלת פאזי נדרש להחליף את המפסק הראשי וגם לחלק את המפסקים השונים בלוח ל3 פאזות כדי שהחשמל בבית יהיה מחולק בין כל השלושה בצורה שווה.

עבודות תשתית הנדרשות להגדלת חיבור זרם החשמל

פעמים רבות על מנת להגדיל את כמות החשמל בבית נזדקק לשקעים חדשים או כאלה המיועדים לצריכה רבה יותר של חשמל. במידת הצורך תתבצע גם התקנה של שקע תלת פאזי כדי שיכיל את כמות החשמל הנדרשת.

בשלב האחרון ולאחר שסיימנו את כל שלבי ההכנה, נבצע הזמנה של בודק השייך לחברת החשמל שרק הוא יכול לתת את האישור הסופי להגדלת חיבור החשמל ולתת חותמת האם מערכת החשמל בבית שלך תקינה בלי אף שום פגם.

תפקיד החשמלאי בזמן ביצוע הגדלת החיבור

תפקיד החשמלאי שהזמנת להגיש לבודק את טופס האישור לבדיקה שהוא ביצע וכן את תוכנית החשמל החדשה שלו. אם הבודק של חברת החשמל ימצא תקלה באחד השלבים שצוינו לא תקבלו את האישור המיוחל ותצטרכו להזמין את החשמלאי מחדש.

אנחנו בגל חשמלאים מזמינים אתכם לעבוד אך ורק עם חשמלאים מוסמכים שכבר ביצעו עבודות חשמל מסוג זה ומתחייבים לבדיקה/עבודה אמינה ויסודית.

המחיר של הגדלת חיבור חשמל

כפי שכבר הבנו, על מנת להגדיל את חיבור החשמל אנחנו זקוקים גם לחשמלאי מוסמך וגם לחשמלאי מטעם חברת החשמל. על שני השירותים הללו אנחנו צריכים לשלם בנפרד. לחברת החשמל אנחנו נשלם לפי מחירי האגרות שאינם משתנים ולחשמלאי המוסמך לפי הצורך של הבית וסדר גודל העבודה שנדרש.

כמובן שאם מדובר בבית חדש נדרש חיבור ראשוני לרשת של חברת החשמל, במידה וזהו הצורך הזמנת חיבור חשמל זהו הצעד הראשון.

ממה נבנה המחיר על חשמלאי להגדלת חיבור החשמל ?

עלות עבודה של חשמלאי תלוי במשתנים רבים. אם הבית יחסית חדש מן הסתם תזדקקו לפחות תיקונים של לקויים או לפחות החלפת שקעים שאינם מתאימים. יכול מאוד להיות שגם אפילו קיימת בו הכנה לחיבור תלת פאזי. העלות של מחיר הגדלת חיבור חשמל במצב כזה ינוע 1800-2200 ש"ח.

מחיר חברת החשמל להגדלת הספק החשמל

מחיר האגרה להגדלת חיבור חשמל לא משתנה ונשאר על תעריף של 3000 ₪
כאשר אנחנו מבקשים לעבור מ-25 אמפר ל-40 אמפר.
אם אנחנו רוצים מעבר של חיבור מחד פאזי לתלת פאזי המחיר ינוע בין 3000 ל- 5000 ₪.

מחיר הגדלת זרם חשמל כאשר קיים חיבור תלת פאזי1800-2200 ₪
מחיר הגדלת חיבור חשמל מ-25 אמפר ל-40 אמפר2800-3100 ₪
שינוי חד פאזי לתלת פאזי3000 ל- 5000 ₪ בהתאם למשתנים

לסיכום

כן, העסק של הגדלת חיבור חשמל הוא לא בהכרח עסק זול, אבל הוא בהחלט יכול להיות משתלם במידה ועובדים לפי הנהלים ובמידה שמספר המוצרים החשמליים בבית שלכם הוא גדול.

לכן חשוב גם לבצע לפני בדיקה קפדנית ולקבל שירות יסודי מחשמלאים מנוסים ובעלי רישיון עבודה. בחשמלאים תקבלו את המחירים המשתלמים ביותר.